ویزیت شاپ

کارت ویزیت لایه باز، ست اداری، تراکت، کاتالوگ، بروشور، بنر، لوگو و ..

آداب و رسوم دادن و گرفتن «کارت ویزیت»


کارت کسب‌و‌کار یا کارت ویزیت (Business Card) به زبان ساده ابزاری برای معرفی شما و پلی برای ارتباط دیگران با شماست. تنها وظیفۀ کارت ویزیت همین است؛ نه بیشتر و نه کمتر. کارت ویزیت قرار نیست مانند آگهی تلویزیونی یا موشن‌گرافیک خدماتی را معرفی کند، بلکه قرار است اطلاعات شما را به‌عنوان شخص یا نمایندۀ یک کسب‌و‌کار، در ساده‎ترین و دردسترس‌ترین شکل ممکن در اختیار مخاطب قرار دهد.

پل‌های ارتباطی که روی کارت ویزیت می‌نویسید برای ارتباط‌گرفتن با شماست. یادتان نرود که باید پاسخ‌گوی کسانی باشید که به آن‌ها کارت ویزیت دادید؛ چون کسی مثل آرمان انزان‌پور بعد از گرفتن کارت ویزیت دنبال برقراری ارتباط با شماست. اما…

جالب است بدانید که دیکشنری آمریکایی Webster’s کارت ویزیت را کارتی معنی می‌کند که حاوی اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب‌و‌کار یا مسئول کسب‌و‌کار باشد.

کارت ویزیت به‌طور مستقیم برای بازاریابی و پرسونال برندینگ شما استفاده نمی‌شود. اما ازآنجاکه احتمال دارد شما کارت ویزیت را اولین‌بار به افرادی دهید که قبلاً با آن‌ها ارتباطی نداشتید و باز هم ازآنجاکه در اولین برخورد (First impression)، نحوۀ دادن کارت ویزیت، جنس و کیفیت کارت ویزیت و میزان خلاقیت در طراحی کارت ویزیت مهم است، می‌تواند به‌طور غیرمستقیم در بازاریابی و پرسونال برندینگ شما تأثیرگذار باشد و در ذهن مخاطب حک شود. اگر کارت ویزیت شما کیفیت خوبی نداشته نباشد، می‌تواند این تصور را در ذهن مخاطبتان ایجاد کند که شما یا کسب‌و‌کار شما، دانش یا خدمات بی‌کیفیتی ارائه خواهید داد. همچنین کارت‌های ویزیتی که این وضعیت را دارند خیلی زودتر از کارت ویزیت‌های دیگر دور انداخته شده و به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

برخلاف ذهنیت عموم جامعه، کارت ویزیت به‌نسبت سایر روش‌های بازاریابی و پرسونال برندینگ، یکی از ارزان‌ترین و اثرگذارترین روش‌های بازاریابی و پرسونال برندینگ است. بسیاری مواقع داشتن کارت ویزیت نشانۀ شخصیت و حرفه‌ای و اجتماعی‌ بودن شما محسوب می‌شود.

موضوع حرفه‌ای‌بودن و پرسونال برندینگ این‌قدر برای بعضی افراد اهمیت دارد که مثلاً مریم گلی برای عنوان شغلی خود هم سعی می‌کند به کمک دوستانش از عناوین خلاقانه استفاده کند.

البته در انتخاب عناوین خود هم باید دقت کنید؛ چون این عناوین معنی دارند و ممکن است براساس آن قضاوت شوید. مثالی که میثم زرگرپور زده کاملاً درست است. خلاصه هرکسی از راهی به دنبال این است که کارت ویزیتی خوب و خلاقانه‌ای داشته باشد. پس شما هم سعی کنید از این غافله عقب نمانید.

با‌توجه‌به سلیقه، خلاقیت و قدرت مالی صاحب کارت ویزیت، کارت ویزیت می‎تواند از اشیای مختلفی مانند کاغذ، چوب، فلز، پلاستیک و… ساخته شود؛ ولی رایج‌ترین و معمولی‎ترین کارت ویزیت‌ها از جنس کاغذ و مقوا هستند. نمونه‌هایی از جنس‌های مرسوم که در چاپ کارت ویزیت استفاده می‌شود عبارت است از: کارت ویزیت لمینیت (براق و مات)، کارت ویزیت کتان، کارت ویزیت سلفون (مات و براق)، کارت ویزیت گلاسه و کارت ویزیت PVC و… .

هرکسی به نحوی دنبال پرسونال برندینگ خود است. از کارت ویزیت گرفته تا لباس‌پوشیدن و طراحی سایت و… . بعضی هم مثل کاربر دست‌به‌سینه به دنبال فونت مناسب برای کارت ویزیت خود هستند و سیاوش کشمیری به دنبال این است که نظر فالوئرهای خود را دربارۀ جنس و کیفیت چاپ کارت ویزیت بداند.

کاربری در توییتر به نام اکتای تصویر گرافیکی زیر را منتشر کرده و توضیح داده که «از سال ۱۳۸۳ تا الان این عکس را یکی‌درمیان در طراحی‌های مردم ایران‌زمین می‌بیند؛ از پاورپوینت گرفته تا سایت و کاتالوگ و کارت ویزیت. خسته‌نشدن خداوکیلی؟» #عدم‌خلاقیت‌درطراحی

گاهی اوقات هم یک خلاقیت در طراحی، کلاً جنس معمولی کارت ویزیت شما را نادیده‌گرفته می‌کند. مسعود خطیبی در صفحۀ توییتر خود کارت ویزیتی از یک نصاب ماهواره را منتشر کرده. او با خلاقیتش در ترکیب کلمات «ما» و «همواره» برای ایجاد خطای دید در نگاه مخاطب، سعی کرده این پیام را به مخاطب برساند که «دیش ماهواره» هم نصب می‌کنیم. :‌‌)

تاریخچۀ کارت ویزیت

سابقۀ استفاده از کارت ویزیت در چین به قرن ۱۵ و در اروپا به قرن ۱۷ برمی‌گردد. اولین کارت ویزیت‌ها در فرانسه پدید آمدند. اندازۀ کارت ویزیت‌های اولیه به‌اندازۀ ورق‌های پاسور بود که ملاقات‌کننده‌ها اطلاعاتشان را به همراه امضایشان روی کارت‌ها می‌نوشتند. با گذر زمان شکل و شمایل کارت‌های ویزیت تغییر کرد و بعضی مواقع به‌عنوان کارت دعوت هم از آن‌ها استفاده می‌شد. اولین دورۀ کارت ویزیت در دوران سلطنت لوئی ۱۴، لی روی سلیل (Le Roi Soleil) در فرانسه بوده است. لوئی چهاردهم، پادشاه فرانسه، در سال ۱۶۳۸ در سنجرمن فرانسه به دنیا آمد. در ادامه نمونه‌ای کارت ویزیت قدیمی را می‌بینید.

در گذشته افراد مهمی مانند شاهزادگان و اشرف‌زاده‌ها و خان‌زاده‌ها و… برای ملاقات با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا چیزی شبیه به آن را پیش از ملاقات برای فرد ملاقات‌شونده می‌فرستاند تا خودشان و سوابقشان را به مخاطب معرفی کرده و با او قرار ملاقات رسمی بگذارند. یا مثلاً چینی‌ها در قرن ۱۵ از کارت ویزیت به‌منظور اعلام قصد افراد سرشناس برای ملاقات با افراد یا بازدید از مکان‌های مهم استفاده می‌کردند. از سوی دیگر صاحبان اماکن مهم تجاری یا سیاسی نیز با مطالعۀ کارت ویزیت‌های دریافتی می‌توانستند دربارۀ جایگاه و اهمیت فردی که خواهان ملاقات شده بود قضاوت کرده و تصمیم بگیرند که او را به حضور بپذیرند یا نه. این کار درواقع همان اولین برخورد با طرف مقابل بوده که شخص ملاقات‌کننده از خود به ملاقات‌شونده ارائه می‌داده.

در ادامه تصویر کارت ویزیت دکتر محمد مصدق را می‌بینید که حمید جعفری در صفحۀ توییتر خود توییت کرده.

تاریخچۀ نمونه‎های امروزی‎ترکارت ویزیت را باید در قرن ۱۷، در انگلستان جست‌وجو کرد که بازرگانان و تجار برای تبلیغات و نشان‌دادن مکان‌های کسب‎وکار خود به مشتریان، از آن استفاده می‎کردند.

تصویر زیر، تصویری از یک کارت ویزیت است که در سال ۱۸۷۰ با دستگاه افست چاپ شده است.

چاپ افست توانست روشی ایجاد کند که هزینه‌ها را در حجم‌های پرینت بالا کاهش دهد. این چاپ در دهۀ هفتاد و در انگلیس استفاده شده و بعد به سایر نقاط دنیا منتقل شد. این تکنیک هنوز هم در دنیا و ایران استفاده می‌شود و هزینۀ نگهداری از دستگاه‌های آن هم بسیار کم است.

اطلاعات درج‌شده در کارت ویزیت

کارت ویزیت انواع مختلفی دارد. مثلاً کارت ویزیت می‌تواند شخصی باشد یا تجاری. کارت ویزیت شخصی برای معرفی خودتان استفاده می‌شود و کارت ویزیت تجاری علاوه‌بر معرفی خودتان، به معرفی کسب‌وکارتان نیز می‌پردازد.

اطلاعات درج‌شده در کارت ویزیت معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل شخصی یا سازمانی، نام کسب‌و‌کار، لوگوی کسب‌و‌کار و آدرس سایت شخصی یا کسب‌و‌کار است. بهتر است کارت ویزیت، ساده و مختصر و مفید باشد، به‌طوری‌که مخاطب بتواند با اولین نگاه و حدوداً زیر ۱۰، ۱۵ ثانیه تمام اطلاعات لازم را با چشم‌هایش اسکن کند و ببیند.

یادتان نرود که هرچه اطلاعات درج‌شده در کارت ویزیت ساده‌تر و مختصرتر و مفیدتر باشد، شانس اینکه بهتر در ذهن مخاطب حک بشود بیشتر خواهد بود.

تحقیقی که سایت Forbes منتشر کرده نشان داد که ۸۵درصد از مخاطب‌های او برای برقراری رابطه‌های ماندگار و نتیجه‌بخش، صحبت رو در رو را ترجیح می‌دهند. این نوع تعاملات برای برقراری ارتباط‌های با‌کیفیت و حرفه‌ای سودمند است. همچنین برای داشتن گفت‌وگو‌های عالی با افرادی که علاقه و مهارت و هدف مشابه دارند، مناسب است.

شما هم یادتان باشد وقتی گفت‌وگو با شخصی را شروع کردید، دادن کارت ویزیت را فراموش نکنید. شما می‌توانید در هر فرصتی مانند جلسۀ کاری، مهمانی خانوادگی، نمایشگاه الکامپ و… کارت ویزیت خود را به مخاطبانتان بدهید. این کار هم به گسترش ارتباطات شخصی و کاری‌تان کمک خواهد کرد و هم به سبب ارائۀ روش‌های ارتباط با شما، سبب حفظ ارتباط دیگران با شما خواهد بود.

چگونه کارت ویزیت دهیم؟

نحوۀ ارائۀ کارت ویزیت بسیار مهم است و خیلی اوقات این لحظۀ حساس نادیده گرفته می‌شود. آگاهی از آداب و نحوۀ تبادل کارت ویزیت، فقط یکی از اقدامات سودآور برای شما یا کسب‌وکارتان است. نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم، فقط آدابی کلی برای دادن و گرفتن کارت ویزیت است که خیلی‌وقت‌ها بنا به شرایط و فضایی که داخل آن هستید و نوع ارتباطی که برقرار می‌شود، ممکن است تغییر کند. لب کلام اینکه نکاتی که گفته‌ می‌شود وحی منزل نیست و شما می‌توانید قواعد خاص خودتان را برای دادن و گرفتن کارت ویزیت داشته باشید.

هرطور با کارت ویزیت خود برخورد کنید، دیگران نیز به همان صورت با کارت ویزیت شما رفتار می‌کنند. اگر آن را بدون مقدمه به دیگران بدهید، آن‌ها نیز بدون مقدمه آن را دور می‌اندازند! و برعکس، اگر بعد از مدتی مکالمه و زمینه‌سازی و شکل‌گیری ارتباطات اولیه کارت ویزیت خود را در موقعی درست به شخص مقابل بدهید، طرف مقابل نیز در نگهداری کارت ویزیت شما دقت می‌کند تا مبادا آن را گم کند و دیگر نتواند به‌سادگی با شما در ارتباط باشد. در ادامه می‌توانید نکاتی برای ارائۀ کارت ویزیت بخوانید.

  • بدون کارت ویزیت از خانه بیرون نروید.
    • هیچ‌وقت بدون کارت ویزیت از خانه خارج نشوید؛ چون هر لحظه ممکن است نیاز باشد به کسی کارت ویزیت بدهید. غیرحرفه‌ای‌ترین جملاتی که می‌شود به کسی گفت این است: «متأسفانه آخرین کارت ویزیتم را به فرد دیگری دادم» یا «عذر می‌خوام، کارت ویزیت همراهم نیست.»
  • کارت ویزیت را گم نکنید.
    • دقیقاً بدانید که کارت ویزیت خود را در کجا قرار می‌دهید. کسی که مدام از کت به شلوار و از جیب به کیف دنبال کارت ویزیت خود می‌گردد، به‌سرعت حس سردرگمی را به مخاطب منتقل می‌کند.
  • کارت ویزیت را در محل مناسب نگهداری کنید.
    • کارت‌ها ویزیت خود را در محل مناسبی نگهداری کنید تا به آن‌ها‌ آسیبی وارد نشود. برای این کار می‌توانید از کیف‌های مخصوص کارت ویزیت یا کیف پول استفاده کنید.
  • کارت ویزیت مچاله و… را به کسی ندهید.
    • هیچ‌وقت کارت شکسته‌شده، مچاله‌شده یا چروک را که رنگ و روی آن رفته است به کسی ندهید؛ چون این مسئله می‌تواند بر برندینگ شخصی یا تجاری‌تان تأثیر منفی بگذارد.
  • کارت ویزیت را به شکل سر و ته به کسی ندهید.
    • وقتی در حال دادن کارت ویزیت به مخاطبتان هستید، حتماً اطلاعات روی کارت به سمت مخاطب باشد تا بتواند آن را به‌راحتی بخواند و به چرخاندن آن نیاز نباشد و وقت او هم تلف نشود.
  • اطلاعات روی کارت ویزیت را پنهان نکنید.
    • هنگام ارائۀ کارت ویزیت دستتان را روی اطلاعات کارت نگذارید تا مخاطب هنگام گرفتن بتواند اطلاعات روی کارت ویزیت را بخواند.
  • هیچ‌وقت روی کارت ویزیت چیزی ننویسید.
    • هیچ‌وقت روی کارت ویزیتی که به کسی می‌دهید چیزی با خودکار و ماژیک و… ننویسید. این کار نوعی بی‌توجهی به کارت ویزیت خود است.
  • کارت ویزیت را بین انگشتانتان قرار ندهید.
    • ارائۀ کارت ویزیت با دو انگشت نشانۀ قدرت و به‌رخ‌کشیدن شرکت توسط شماست و این نوع دادن کارت ویزیت معمولاً برای ارائه به یک فرد عادی صورت می‌گیرد و اطمینان فرد از نوع کارت ویزیت و نوشته‌های آن را القا می‌کند.
  • کارت ویزیت را با دو دست تقدیم کنید.
    • دادن کارت ویزیت با دو دست و با احترام شیوه‌ای‌ است که مردم ژاپن از آن استفاده می‌کنند و کم‌کم بین ایرانیان هم رواج پیدا کردهاست. محترمانه‌ترین شکل دادن کارت ویزیت به مخاطبان، نشانگر ارزشمند‌بودن فرد مقابل و احترام زیاد به اوست. کارت ویزیت را با دو دست و همراه با جملات بفرمایید، خواهش می‌کنم و… تقدیم کنید.
      در همین خصوص کاربری در توییتر به نام سوگند تجربه‌اش را می‌گوید: «وقتی یه ژاپنی بهتون کارت ویزیتش رو میده، قبل از اینکه بذارین تو جیبتون حتماً جلوی روش بخونینش و اسمش رو تکرار کنین، وگرنه بهش برمی‌خوره و ممکنه با روش کن‌جوتسو به ۷ قسمت مساوی تقسیمتون کنه.»
  • کارت ویزیت تراکت تبلیغاتی نیست.
    • در قرار و ملاقات کاری رسمی و هنگام تبادل کارت ویزیت بهتر است این کارت فقط به افرادی داده شود که ارتباط کلامی با آن‌ها برقرار شده است. از چرخیدن در مجالس کاری و مهمانی‌ها و… و دادن کارت ویزیت به‌صورت تراکت تبلیغاتی باید خودداری شود. چنین کاری این حس را به مخاطب می‌دهد که کارت شما ارزش زیادی ندارد.
  • با کارت ویزیت دست ندهید.
    • موقع دست‌دادن با طرف مقابل از قراردادن کارت ویزیت در کف دست خود خودداری کنید؛ چون احتمال دارد کارت ویزیت شما بشکند، چروک شود یا با عرق دست کثیف بشود.
  • با دست تخصصی‌تان کارت بدهید.
    • دادن کارت‌ با دست راست یا دست چپ فرقی ندارد. اگر شما راست‌دست هستید، باید با دست راست کارت ویزیت خود را به مخاطب بدهید و اگر چپ‌دست هستید با دست چپ. البته عده‌ای معتقدند کارت ویزیت حتماً باید با دست راست داده شود، حتی اگر چپ‌دست هستید.
  • کاری کنید از شما کارت ویزیت درخواست کنند.
    • بهترین حالت برای دادن کارت ویزیت موقعی است که اشتیاق را در مخاطب خود به‌ وجود آورده باشید تا خود او از شما درخواست کارت ویزیت کند. باید یاد بگیرید که چطور خودتان را در ۳۰ ثانیه (معرفی آسانسوری)، به‌صورت مختصر، اما اثرگذار معرفی کنید. برای این کار حتماً از قبل تمرین کنید.
  • کارت ویزیت خود را خط‌خطی نکنید.
    • اینکه اطلاعات روی کارت ویزیت خود مانند شماره تلفن، ایمیل و… را خط زده باشید و اطلاعات جدید روی آن یادداشت کرده باشید اصلاً حرفه‌ای نیست. هرکسی که حداقل یک‌بار کارت ویزیت چاپ کرده باشد می‌داند که چاپ کارت ویزیت جدید برای شما دردسر و هزینۀ خیلی سنگینی نخواهد داشت.
  • کارت ویزیت را به‌روز کنید.
    • کارت ویزیت خود را به‌روز نگه دارید. وقتی هریک از اطلاعات روی کارت ویزیت تغییر می‌کند، بهتر است هرچه زودتر به چاپ مجدد کارت ویزیت اقدام کنید.

چگونه کارت ویزیت بگیریم؟

  • کارت ویزیت را پنهان نکنید.
    • در‌صورتی‌که از کسی کارت ویزیت گرفتید اول نام و نام خانوادگی، سمت کاری و اسم شرکت روی آن را بخوانید یا حداقل به کارت ویزیت او نگاهی بیندازید. همچنین بهتر است اطلاعات روی کارت ویزیت او را بلند بخوانید تا طرف مقابل احساس اهمیت دریافت کارت را از سمت شما دریافت کند و سپس کارت را در کیف یا جیبتان بگذارید. به‌هیچ‌وجه خیلی سریع و بدون نگاه‌کردن به کارت ویزیت طرف مقابل، آن را در جیب یا کیفتان نگذارید.
  • کارت ویزیت طرف مقابل را خط‌خطی نکنید.
    • هیچ‌وقت روی کارت ویزیت طرف مقابل چیزی با خودکار و ماژیک و… یادداشت نکنید. این کار بی‌احترامی به طرف مقابل است، مگر اینکه مرتبط باشد. مثلاً اگر کسی از شما بخواهد که نسخه‌ای از کتاب خود را برایش ارسال کنید، مشکلی ندارد اگر پشت کارت بنویسید «ارسال کتاب»؛ اما ننویسید «دیدار خوب با نمایندۀ سازمان ایکس!» این کار را در منزل یا محل کار و به دور از چشم انجام دهید.
  • کارت ویزیت را با احترام بگیرید.
    • موقع دریافت کارت ویزیت باید آن را با احترام با یک یا دو دســت از طرف مقابل بگیرید.
  • کارت ویزیت خلال دندان نیست.
    • در مقابل شخصی که کارت ویزیت خود را به شما داده با کارت ویزیت او بازی نکنید. خیلی اوقات می‌بینیم فرد شروع به بازی‌کردن و گاهی پاره‌کردن کارت می‌کند و حتی بعضی از دوستان کارت ویزیت را با خلال دندان اشتباه می‌گیرند. البته بعضی از دوستان هم مثل سلیمان تنهادخت هستند که از کارت ویزیت به‌جای نشانه‌گذار کتاب استفاده کنند.
  • دربارۀ کارت ویزیت اظهار نظر کنید.
    • سعی کنید وقتی کارت ویزیتی از کسی گرفتید، نظری راجع به آن بیان کنید. به طراحی، چاپ، لوگو، نام شرکت یا برخی اطلاعات دیگر آن دقت کنید. این کارِ شما به کارت ویزیت طرف مقابل ارزش می‌دهد.
  • برای گرفتن کارت ویزیت حمله نکنید.
    • برای گرفتن کارت ویزیت حمله نکنید. منتظر بمانید تا طرف مقابل کارت ویزیت خود را به شما بدهد. اگر کارت ویزیت را نداد، خودتان از او درخواست کنید.
  • نام و نام خانوادگی طرف مقابل را بخوانید.
    • برای اینکه هم یختان وا برود، هم ارتباط کلامی بهتری با طرف مقابل برقرار شود، بعد از گرفتن کارت ویزیت طرف مقابل، نام یا نام خانوادگی او را از روی کارت بخوانید و با‌توجه‌به سن و نوع رابطه‌تان او را به اسم کوچک یا فامیل صدا بزنید.

اگر هنوز کارت ویزیتی برای خود طراحی نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سایت گروه تبلیغات نُویک این کار را به این گروه تبلیغاتی بسپارید تا در کمترین زمان و با طراحی منحصر‌به‌فرد و چاپ باکیفیت، صاحب کارت ویزیت شوید.

خود من هم برای طراحی و چاپ کارت ویزیتم به بچه‌های نویک سفارش دادم. در ادامه می‌توانید کارت ویزیت من را ببینید.

 

کارت ويزيت اسباب بازي،کارت ويزيت استوديو موسيقي،کارت ويزيت استاندارد،کارت ويزيت استيل،کارت ويزيت آشپزخانه،کارت ويزيت آشپزي،کارت ويزيت اشخاص،کارت ويزيت اشخاص معروف،کارت ويزيت آشپز باشي،کارت ويزيت اشپز،کارت ويزيت اشتراک،کارت ويزيت اشکال هندسي،کارت ويزيت اصفهان،کارت ويزيت اطفال،کارت ويزيت اتاقسازي،کارت ويزيت فناوري اطلاعات

  انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1515

برچسب های مهم

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما ویژه دهه کرامت سال 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

مجموعه 2 عددی طرح معرق خانه

مجموعه 2 عددی طرح معرق خانه

مجموعه 2 عددی طرح معرق خانه شامل 2 طرح معرق خانه: 1.طرح معرق خانه ویلا سلطنتی 2.طرح معرق خانه گوتیک   دارای راهنمای اسمبل قطعات ابتدا نقشه ها را چاپ کرده و سپس به روی تخته انتقال داده و برش زده و با توجه به شماره گذاری قطعات و همچنین شکل کامل شده آن ، آنها را به هم ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم  اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا   فرمت: pdf ... ...

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

کتاب صوتی  کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...

سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی

سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی همراه با پاسخ شامل: 3 جلسه تعداد صفحات: 3 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20   فرمت: ... ...

پاورپوینت اثرات روانی خنده درمانی

پاورپوینت اثرات روانی خنده درمانی

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت اثرات روانی خنده درمانی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 20پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهخنده درمانی چیستاهمیت لبخندآثار مثبت خندیدنفواید جسمانی خنده و... ... ...

پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین)

پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین)

پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 68 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم   مزایای استفاده از ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته چهارم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  چهارم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود آزمون هوش وکسلر کودکان| راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر و نکات + نمونه جرا شده و فرم ها// مجموعه فایل pdf-word-ppt

دانلود آزمون هوش وکسلر کودکان| راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر و نکات + نمونه جرا شده و فرم ها// مجموعه فایل pdf-word-ppt

دانلود آزمون هوش وکسلر کودکان| راهنمای اجرا، نمره گذاری و تفسیر و نکات + نمونه جرا شده و فرم های پرسشنامه مجموعه فایل pdf-word-ppt مجموعه فایلهای کاربردی در زمینه آزمون هوش وکسلر کودکان برای شما کاربر گرامی گردآوری شده است. این مجموعه شامل 14 فایل مختلف با فرمت های ppt , ... ...

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی  - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD   + فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8صفحه)   فهرست مطالب: شرح حال (مشخصات، علت ارجاع، شکایت عمده، مشکلات موجود و ...) معاینه وضعیت روانی تشخیص مصاحبه   بخشی از متن فایل: م: خوابت چطوره؟ ب: زیاد خوب نیست، اگار ... ...

پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن

پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهکیست تخمدان هموراژیک چیستانواع کیست هموراژیککیست‌های فولیکولارکیست‌های لوتئالعلائم کیست هموراژیک علت کیست هموراژیک عوارض کیست ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازسازی ویرانه ها درس 22 مطالعات اجتماعی پنجم

پاورپوینت بازسازی ویرانه ها درس 22 مطالعات اجتماعی پنجم

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت بازسازی ویرانه ها درس 22 مطالعات اجتماعی پایه پنجم فرمت: پاورپوینت ppt   تعداد اسلاید: 19   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

جواب نهاد ازدواج آری یا خیر؟ (آنچه قبل از ازدواج باید بدانیم - بخش دوم)

این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث ازدواج آری یا خیر؟ (آنچه قبل از ازدواج باید بدانیم - بخش دوم) می باشد. تعداد جلسات : 4 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد .   ... ...

دانلود نظریه زبانها و اتوماتا و حل المسائل | پیتر لینز| ویرایش پنجم (انگلیسی) + جزوات فارسی مختلف و نمونه سوال با جواب (پیام نور)

دانلود نظریه زبانها و اتوماتا و حل المسائل | پیتر لینز| ویرایش پنجم (انگلیسی) + جزوات فارسی مختلف و نمونه سوال با جواب (پیام نور)

دانلود نظریه زبانها و اتوماتا و حل المسائل | ویرایش پنجم (انگلیسی) + جزوات فارسی مختلف و نمونه سوال با جواب (پیام نور) فایل فشرده دانلودی شامل 3 بخش است: 1. متن کتاب و حل المسائل نظریه زبانها و اتوماتا (ماشینها) - پیتر لینز به زبان اصلی کتاب انگلیسی: 427 صفحه حل المسائل ... ...

پاورپوینت درس هجدهم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم تعیین نوع کسب و کار

پاورپوینت درس هجدهم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم تعیین نوع کسب و کار

                نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 12 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: بخش 18 تعیین نوع کسب و کار کسب و کاربه تمامی فعالیت های تولیدی، خدماتی، خرید و فروش کالا ها با هدف سودآوری، کسب و کار گویند. فروش و انتقال کالا ها و ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

پاورپوینت اشنایی با مهندسي خلاقيت تریز

پاورپوینت اشنایی با مهندسي خلاقيت تریز

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : .pptx (قابل ويرايش و آماده پرينت) تعداد اسلاید : 85 اسلاید   بسم‌الله الرحمن الرحيم اشنایی با مهندسي خلاقيت TRIZ دانش خلاقيت شناسي و:TRIZ دانش پيشگام عصر خلاقيت ونوآوري   دنياي امروز : عصر خلاقيت و ... ...

پاورپوینت پودمان هفتم کار و فناوری پایه هفتم کار با چوب

پاورپوینت پودمان هفتم کار و فناوری پایه هفتم کار با چوب

                نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 27 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: پودمان کار با چوب آموزش و کاربرد مهارتهایی مانند اجرای کارهای گروهی، تفکر انتقادی، پرسش گری و ...؛آشنایی با برخی از مفاهیم صنایع چوب (فراورده های صنایع ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود جزوه کاربرد کامپیوتر در معادن دانشگاه صنعتی اراک

دانلود جزوه کاربرد کامپیوتر در معادن دانشگاه صنعتی اراک

جزوه کاربرد کامپیوتر در معادن آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی اراک استاد: دکتر هادی فتاحی تعداد صفحات: 802 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: عالی حجم: 31.9 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): تایپی ... ...

طرح جامع اتوکد شهر رشت – تفصیلی

طرح جامع اتوکد شهر رشت – تفصیلی

طرح جامع شهر رشت شامل یک فایل اتوکد لایه باز متشکل از بیش از ۱۰ نقشه کامل بوده و به صورت کامل کلیه اماکن و راههای شهر رشت را شامل می شود.   طرح تفصیلی چیست؟ طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محلات مختلف ... ...

پاورپوینت شاد زیستن درس تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت شاد زیستن درس تفکر و سبک زندگی هفتم

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت شاد زیستن درس تفکر و سبک زندگی پایه هفتم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 18 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت ... ...

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

این فایل شامل پاسخ برخی تستهای فصل یک راهنمای معلم کتاب شیمی دوازدهم میباشد . شماره تست هایی که پاسخ داده شده است 12-13-14-15-17-18-19-22-27-28-31-32-40-33-36-37-41 کتاب راهنمای معلم شیمی دوازدهم یکی از منابع آزمون دبیری شیمی آموزش و پرورش است این فایل به صورت دست نویس ... ...

طراحي کارت ويزيت،طراحي،دانلود کارت ويزيت،لايه باز کارت ويزيت،نمونه کارت ويزيت،چاپ،چاپ کارت ويزيت،عکس،عکس کارت ويزيت،قيمت کارت ويزيت،کارت ويزيت پي اس دي،کارت ويزيت psd،ساخت کارت ويزيت،نرم افزار طراحي کارت ويزيت،سايز کارت ويزيت،ويزيت آماده

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما